Deklaracja Dostępności
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzgowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://mopsrzgow.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: 25 lipca 2013.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04 lutego 2020.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – skany.
- Niektóre pliki do pobrania (.doc, .pdf) nie są dostępne cyfrowo - aktualnie trwają prace nad konwersją tych plików do wersji dostępnej cyfrowo.
- Niektóre pliki do pobrania (.doc, .pdf) nie są dostępne cyfrowo - treści te zostały wytworzone i opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 26 marca 2020.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 29 marca 2024.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia raport z przeprowadzonej samooceny.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Aneta Łopyta
- e-mail - sekretariat@mops.rzgow.pl,
- telefon - 42 214 21 12.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię Nazwisko — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- e-mail: przykladowy-adres@email.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzgowie znajduje się w Rzgowie, przy ul. Rawska 8.
Wejście do Ośrodka znajduje się w podwórku.
Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
- na zewnątrz znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich,
- w środku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych,
- korytarze i pomieszczenia są dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków znajdujący się po prawej stronie, stojąc na wprost wejścia. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Zapewnienie dostępności:
W budynku jest przenośna pętla indukcyjna
W budynku jest świadczona usługa wideotłumacza języka migowego LUB - Możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy Urzędu po wcześniejszym umówieniu.
Zapewniono informacje na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, poprzez tyflomapę znajdującą się przy wejściu po lewej stronie oraz oznakowanie alfabetem Braille’a przestrzeni ogólnodostępnej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym, zgodnie z poniższymi zasadami:
Zasady wejścia z psem asystującym:
- Pies asystujący musi być wyposażony w uprząż. Na uprzęży w widocznym miejscu musi być umieszczony napis „pies asystujący”.
- Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
- Osoba niepełnosprawna musi posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
- Certyfikat powinien być wydawany przez uprawniony do tego podmiot, prowadzący szkolenie psów asystujących i zawierać m.in.:
- miejsce i datę wydania certyfikatu,
- numer i datę wpisu do rejestru prowadzonego przez Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
- rasę, imię oraz datę urodzenia psa,
- imię i nazwisko osoby z niepełnosprawnością, której pies asystujący będzie służył, podstawę prawną wydania certyfikatu oraz pieczęć i podpis podmiotu wydającego certyfikat.
- Właściciel odpowiada za swojego psa i ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na terenie obiektu.
- Osoba niepełnosprawna, korzystająca z pomocy psa asystującego nie ma obowiązku informowania o zaplanowanej wizycie.